Analisis Perancangan Sistem untuk Kepuasan Pelanggan pada UD.Shinta Elektronic dengan Menggunakan Metode Algoritma C4.5
Keywords:
android, c4.5, kepuasanAbstract
Kepuasan pelanggan merupakan hal terpenting yang harus dicapai dalam suatu layanan. Dalam upaya mendatangkan konsumen baru yang berpotensi menjadi pelanggan, banyak faktor yang harus diperhatikan melalui harga, kualitas, dsb. Dalam menilai kepuasan pelanggan, peniliti menggunakan metode Algoritma C4.5 Decision Tree untuk mengklasifikasi pelanggan yang puas maupun tidak puas. Metode ini dapat digunakan untuk skala data yang banyak dan kontinuu. Karena ketidakadaan data nama pembeli, peniliti membuat aplikasi survei aftersales yang bertujuan untuk menentukan apakah berbelanja di UD.Shinta Electronic membuat pembeli puas ataupun tidak. Menggunakan metode C4.5 dan aplikasi mobile, peneliti dapat mendapatkan feedback dari pembeli UD.Shinta Electronic dan pengujian menggunakan RapidMiner dengan algoritma C4.5 diperoleh hasil akurasi data mencapai 93,33% dengan kriteria Excellent Classification.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The Authors submitting a manuscript do so on the understanding that if accepted for publication, the copyright of the article shall be assigned to the journal Algor, Universitas Buddhi Dharma as the publisher of the journal.
Copyright encompasses exclusive rights to reproduce and deliver the article in all forms and media, including reprints, photographs, microfilms, and any other similar reproductions, as well as translations. The reproduction of any part of this journal, its storage in databases, and its transmission by any form or media, such as electronic, electrostatic, and mechanical copies, photocopies, recordings, magnetic media, etc., will be allowed only with written permission from journal Algor.
journal Algor, the Editors, and the Advisory Editorial Board make every effort to ensure that no wrong or misleading data, opinions, or statements be published in the journal. In any way, the contents of the articles and advertisements published in the journal Tech-E, Universitas Buddhi Dharma are the sole and exclusive responsibility of their respective authors and advertisers.