Optimasi Penyediaan Internet Murah Dengan Kecepatan Yang Baik Guna Media Pembelajaran Jarak Jauh
Main Article Content
Abstract
Kesadaran pendidikan secara umum, kemampuan panduan teknologi dan kemampuan pembelajaran online masih rendah, sehingga menyulitkan orang tua dan siswa (terutama siswa sekolah dasar) guna menggunakan fasilitas teknologi dan memperoleh informasi dari pembelajaran. Berdasarkan paparan di atas, berikut beberapa permasalahan yang dapat diidentifikasi: 1) Tidak semua warga di lingkungan RT 06 RW 07 Griya Sangiang Mas memiliki fasilitas Internet yang cepat dan murah. Sebagai warga dan pendidik, kami berinisiatif menyediakan fasilitas internet murah dan cepat kemudian memberikan pelatihan. Secara umum kegiatan ini telah berlangsung selama 1 tahun, dan terdapat pengguna aktif pembelajaran sebanyak 15 siswa SD dan SMP setiap harinya. Secara umum bagi warga Perumahan Griya Sangiang Mas, Internet di RT ini bisa menjadi alternatif internet yang murah
Downloads
Article Details
I hereby assign and transfer to Abdi Dharma all exclusive copyright ownership rights to the above work. This includes, but is not limited to, the right to publish, republish, downgrade, distribute, transmit, sell, or use the work and other related materials worldwide, in whole, or in part, in all languages, in electronic, printed, or any other form of media, now known or hereafter developed and reserves the right to permit or license a third party to do any of the above. I understand that this exclusive right will belong to Abdi Dharma from the date the article is accepted for publication. I also understand that Abdi Dharma, as the copyright owner, has sole authority to license and permit reproduction of the article. I understand that, except for copyright, any other proprietary rights associated with the work (e.g. patents or other rights to any process or procedure) must be retained by the author. In addition, I understand that Abdi Dharma permits authors to use their papers in any way permitted by the applied Creative Commons license.
Abstract views: 233 / PDF downloads: 201